torsdag den 27. januar 2011

En dag i Sverige

 Vi vågnede op til minus 15 grader, og rigtig flot vejr. Efter et lækkert og hyggeligt morgen måltid, tog ud på en køre tur i området for at finde smukke natur motiver. Det holder vi begge  rigtig meget af. Den svenske natur. Denne gang blev det Helge åen der måtte stå for skud for vores CANON' er.






Der ligger stadig meget gammelt sne heroppe, og vejene er isglatte lige så snart, at man kommer væk fra de større veje. Men det er ude på de små veje, at naturen er kønnest,

Her er det det rene is.

Vel hjemme i vognen igen, skulle vi lige have en god varm kop kaffe, som jeg spildte ned over mig. Sammen med kaffen ville jeg lægge en lille noget rystet video her fra pladsen ud på bloggen, som jeg havde optaget. Men efter en halvanden times tid sagde computeren, at der var sket en fejl under uploadingen :-( Jeg må prøve igen, når jeg atter er indenfor hjemme netværket, hvis det ellers virker (har haft problemer). Ikke nok med, at den elektroniske verden ikke ville som jeg, så fortsatte uheldene da jeg lavede aftensmad. Jeg skulle have broccolien af gasblusset, da jeg brændte mig på gryden. Jeg satte den fra mig med et sæt, og fik skoldene varmt vand over den anden hånd!! Graagghhh! Av for s.... Gasblus har vi kun i campingvognen her i Sverige, hvorfor jeg ikke altid tænker over, at håndtagene kan blive afsindige varme. Vi har tilbragt det sidste døgns tid her i Vittsjö, Her er bare så fredelig, da vi kun har været os og en elektrikker på pladsen siden i går. I dag  er der kommet et par mere.

Målet med turen herover var blandt andet, at få købt nogle potter til mine pelargonier, noget såjord og såbakker. Jeg plejer, at vaske min bakker af år for år, men nu var de altså så slidte at jeg smed dem ud. Vi vender hjem til familien i morgen, og så skal jeg i gang med mere såning. Glæder mig.

9 kommentarer:

  1. Skønne billeder du har taget, men en noget træls afslutning på dagen du har haft. Håber da ikke du skal have hånden i koldt vand hele natten :-(

    SvarSlet
  2. Nej det slipper jeg for, men det svider stadig og jeg er blevet noget rød. Så det er ikke noget, at pive over - selvom det gjorde sa.... ond lige det det skete :-)

    SvarSlet
  3. ......for søren dog.....hvor uheldig har man lov at være ØV :0(

    Sverige er bare fantastisk skøn.....og absolut et favoritferiested her i familien. Fantastisk med nyt legetøj....det er altid sjovt at afprøve.....skøn bro over Helge :0)

    SvarSlet
  4. Men sådan en erfaren plante-woman ved selvfølgelig at ren Aloe Vera saft (eller gel fra tube) gør underværker på rekordtid på en skoldet hånd?!
    Skønne billeder I har taget og hvor hyggeligt at tage til Sverige og købe plantetilbehør, det er da hygge på flere plan... - altså lige bortset fra uheldene! Håber du har forholdt dig helt roligt resten af aftenen, så der ikke opstår flere utidige episoder.
    God fornøjelse med resten af turen, fra fru friis

    SvarSlet
  5. Ja tak kære fru Friis, det råd kender jeg rigtig godt, men der er bare lige det, at jeg ikke har nogen Aloe Vera her i campingvognen. Den står rigtig godt hjemme i mit soveværelse, og jeg ser den ikke før i morgen=( Er nået langt med det temlige kolde vand her i vognen :o

    Jeg køber blandt andet mine lerpotter her i Sverige, da det er halv pris af, hvad jeg skal give derhjemme. Krukkemuld for jeg 4 sække til 80,. kr, hvor jeg skal give 60,-kr for nøjagtig den samme hjemme på planteskolerne osv osv.

    Jeg skal vel ikke sige, at jeg også fik brændt tungen på min aften te?? Smiler.. Måske skulle jeg finde min tandbørste og gå i seng, så kan der vel ikke ske mere??

    SvarSlet
  6. Mycket fina bilder!! Har du använt ditt nya objektiv kanske? Du hade verkligen tur med ljuset, det blänker så fint i vattnet - och himlen är blå (bristvara denna vinter).
    Var rädd om dig - och ta det försiktigt med gasspisen! ;-) Hoppas det gick bra.
    /Ruben

    SvarSlet
  7. Du er da en klant:-)Det næste man hører er vel at du er faldet ud af sengen i nat, eller faldet over hundene, da du skulle ud og "nifle"
    Hilsen Vivi

    SvarSlet
  8. Kære Ruben

    Nej, de billeder her er taget med et 24 70 objektiv. Min kære mand havde fornøjelsen af mit CANON 100 400 objektiv med extenderen.

    Åh ja, jeg skal nok passe på gaskomfuret (gasspisen) fremover - hm jeg prøver;-)

    SvarSlet
  9. Kære Vivi

    Jeg er ikke faldet ud af sengen, så det får du ikk at høre, men da jeg satte benene ud af sengen i morges, kastede Rino (min schæfer han) op, så jeg satte fødder ned i det. Avdr!! Han havde stjålet et hudben fra pladsens maskot og guffet i sig, hvilket maven ikke kunne lide. Så kan han lære det kan han ;-)

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.