tirsdag den 28. maj 2013

Færdig

Så lykkedes det endelig efter en del slid og mange bør fulde ukrudt, at blive helt færdig i den afdeling. Jeg syntes, at det var en hård omgang for ryggen, men måske er jeg kommet helt ud af træning, efter jeg har fået min dejlige Danny Boy. Han tager rigtig meget af min tid og mine ressourcer. Men i dag blev det til en fridag for knægten og en have dag mellem bygerne for mig.

Selv om det var hårdt arbejde, så taler resultatet sit tydelige sprog.

  

 

Der er nu ikke så mange blomster i denne afdeling her, men for mig betyder bladene og nuancerne nu også mest.
Men sommer anemonen blomstre da.


Det samme gør katteurten ( tror jeg det er)


Begge storkenæb har også foldet deres blomster ud.



Jeg holder umådelig meget af de smukke bregner


samt Lodden Løvefod på grund af deres smukke blade.



Guld Azalie er ventet med længsel hvert år. Den stammer fra de forrige ejere.


Min lille kornel med de broget blade er blevet noget voldsom. Mon nogen har erfaringer for, hvordan den vil være, at stamme op??


Hosta, Bregner og Sankt Hansurt


En hjemmelavet Astilbe med røde stilke og bronze farvede blade i udspring


og en selvsået Akeleje


Hm, jeg skal have lagt nogle flere løg af pinseliljen..


De første Hosta er på nippen til at blomstre.



Jo jo jeg skal vist i gang med et bed derude et sted..


nemlig bedet her nederst til venstre. Der er irriterende nok en del skvaderkål og kvikgræs... Ja ja jeg har forsømt netop det bed, da jeg skal i gang med at sætte granit brosten i kanten, og jeg synes bestemt ikke, at jeg har tid og ryg til det i øjeblikket.

Nu vil jeg trække mig tilbage til min skønheds søvn, da jeg får en hel dag i marken med Danny igen i morgen. Pas på jer selv derude :)

1 kommentar:

  1. Dejligt at få overstået sådan et lugearbejde, her er det absolut ikke vejr til udendørslugning, det bare regner og regner....og fjernvarmen har lukket i dag..... sidder med tæppe og varm te og varmer mig ved dejlige blogbilleder - tak for hjælpen

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.