onsdag den 1. maj 2013

Endelig er de her





 For en del år siden havde vi en kaningård her på billederne, og langs med hussoklen stod der fem knald røde tulipaner og kukkelurede. Gennem årene er de fem røde tulipaner blevet til mange. Selv om den postkasse røde tulipan ikke lige er min livret, så vil jeg for alt i verden ikke undvære den i bedet, da den kun står der. Bedet kan ses indefra stuen, og de røde tulipaner er de første, som springer ud, når foråret kommer.

 Efter billedet er taget for nogle dage siden, er der kommet mange andre tulipaner op ad jorden. Ih hvor jeg glæder mig til de springer ud i Danmark. I Sverige er mine påskeliljer og tulipaner kun godt små fem centimeter oppe. Vi ser hvert år, at det hele er ca 14 dage bagud i forhold til derhjemme.



Vi har lige haft halv anden månedes ferie, som slutter på fredag. Glæder mig til, at jeg rigtig kan komme i gang i haven igen. Jeg må indrømme, at jeg ikke har den vilde lyst til havearbejde, når fingrene fryser. Egentligt har det passet mig godt, da jeg har trænet til prøve med min dejlige hund. En prøve som han bestod med ug kryds og slange den 20 april.

Min smukke dreng var meget træt og ikke særlig villig til at posere for fotografen :)

7 kommentarer:

  1. Den røde tulipan kan jeg godt lide og den står rigtig fint op mod den gule mur - dejligt at den kan lide at være der og gerne vil være flere :-)

    Den skønne Danny kan da ikke få andet en UG kryds og slange - tillykke med ham :-)

    SvarSlet
  2. Til lykke med den beståede prøve! Ja, han sidder og ser helt træt ud :-) Det er da smart at I kan få glæde af tulipaner to gange: Først i Danmark og så i Sverige ...

    SvarSlet
  3. Det glæder mig at de røde tulipaner får lov til at blive. Når nu de er så villige og trofast kommer igen, modsat mange af de tulipaner vi sætter nu.
    Også tillykke til både dig og Danny, jeg tror I er et fantastisk team. :)

    SvarSlet
  4. Jeg har også en del af de postkasserøde, og de er godt nok lidt skrappe i farven. I efteråret har jeg sat løg i andre farver (forhåbentlig matchende) for at dæmpe den skrappe farve.....om ikke så længe, kan jeg se og det virkede :)

    SvarSlet
  5. Tillykke til dig og Danny med det fine resultat :-)

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.