lørdag den 23. april 2011

Løgvæksterne blomstre

Jeg landede herhjemme her ved middagstid, efter nogle dejlige dag i Sverige sammen med nogle af vore venner - det er dem på billederne i det forrige indlæg. Jeg tog til Sverige i tirsdags, og det er utroligt, hvor meget der sker på de få dage. Næsten alle mine narciser er sprunget ud. Jeg har desvære ikke navnene på dem, men nogle er store og andre mini størrelse. Nogle er med duft.

Denne her dufter

En mini størrelse

Jack Snipes

Dufter

Stor lysere gul

Mellem størrelse

Tulipanerne er også godt på vej. Nogle få er sprunget ud, og en del står i knop endnu. Det er dejlig, at have noget godt i vente.

Rødhætte?

Tarda

White Emperor

Jeg har desværre ikke navnene på de hyacinter, men da jeg kom ned i drivhuset, slå en vidunderlig duft mig i møde fra denne hvide hyacint. 




Også vibeæggene stod i blomst, da jeg kom hjem, men de havde også besøg af de infame små ødelæggende bæster til lakrøde lilje biller. Efter billederne blev taget gik jeg ellers i krig med slagtning af forb...... biller!!


4 kommentarer:

  1. Velkommen hjem, ja, det går hurtigt nu, bare i løbet af en dag, sker der ting og sager.... dejligt.

    SvarSlet
  2. Man skal nok være lidt plantetosset(som de fleste af os er her i haveblogland) for at forstå hvor stor spændingen er når man har været væk fra haven i nogen dage. Hver gang jeg kommer fra by til land og omvendt, så er jeg så spændt på at se hvad der er sprunget ud i bedene.
    Jeg har heller ikke navn på mine narciser, da mange af dem er løg fra de "potteplanter" vi har fået foræret gennem årene - men det er sjovt at se hvor forskellige de er i nuancer og størrelser.
    Fortsat god påske - hilsen Berit

    SvarSlet
  3. KillBill:-) Der var åbentbart sket mere end godt er i din have mens vi har været i Sverige.Igen flotte billeder fra din have:-) Dejligt at følge med i hvad der sker.
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  4. Sikke alle de skønne narcisser og tulipaner, du har i din have :-) Jeg bliver hvert forår overrasket over, hvor meget de glæder mig, og hvor meget de betyder for haven :-)

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.