fredag den 15. april 2011

Havedag

Udover de kendte gule påskeliljer blomstre guldjordbær, de blå hyacinter og den klassiske røde tulipan. For  hvert år bliver der flere og flere af påskeliljerne og den røde tulipan.





I haven blomstre også lungeurten Leopard


Kejserbusken




Og bladene på den røde ahorn "Crimsom Queen" er ved at folde sig ud på smukkeste vis.


Nu nytter det ikke noget, at falde helt i staver og alle herlighederne, når man er lidt i tidspres, så jeg gik i gang med at plante min skrænt til. Stauderne havde jeg stående i potter. På billedet herunder blev der sat forskellige storkenæb og scabiose i farverne blå og hvide.


Herunder står der en hvid træpæon og i bunden har jeg sat den rødbladet alunrod Palace Purple. Længere nede kommer sommer anemone sylvetris og nederst en storkenæb. Bedet her er kantet af med lavendel.


I drivhusbedet har jeg flyttet min vinget benved lidt og plantet katteurt i bunden. Omkring bedene vil jeg have kantet med marksten, men det må vente, da jeg ikke har tiden i øjeblikket. Vi venter hvalp i starten af maj måned, og der er stadig mange ting der skal ordnes inden da.


Jeg er helt ovre mit anfald for denne gang, men er stadig øm i ryggen, så det går ikke så stærkt lige i øjeblikket, men det er en stor fornøjelse, at man kan se, hvor langt man er kommet.

Ha' nu en dejlig aften.




11 kommentarer:

  1. Dejligt du er på banen igen, med nyt fra haven. Pas nu godt på dig selv... :o)

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at gå og se på alle de planter der springer ud.

    Sikke travlt du har haft det sidste stykke tid :-) Det skal nok blive godt.

    SvarSlet
  3. Så mycket fint du har på gång, härligt! /Katarina

    SvarSlet
  4. Godt at høre, at du er fit for fight igen. Men du ligger sørme da heller ikke på den lade side så...
    Det bliver spændende at se bedene igen, når de blomstrer :-)

    SvarSlet
  5. Jeg bliver altid i så godt humør af at se de fantastiske billeder du tager :-) Har man en lidt trist dag :-( så hjælper det gevaldigt på at gå ind på din blog :-)

    K.H.Vivi

    SvarSlet
  6. Flotte fotos! Godt at læse, at du er ved at være oven på igen. Pas på dig selv.

    SvarSlet
  7. Dużo już u Ciebie kwitnie :)
    Pozdrawiam.

    SvarSlet
  8. Smukke billeder, og hvor har du fået plantet meget, det bliver rigtig flot. Glæder mig til at se det senere på sæsonen.

    SvarSlet
  9. Godt at høre at du har det bedre. Pas på dig selv, ikke?!
    Dejlige billeder - det er skønt at holde fast i alt det gode haven giver os lige nu.

    SvarSlet
  10. Hvor er det godt at du er på benene igen - pas nu på dig selv:o)
    Jeg glæder mig til at se dine bede i blomst - de bliver fantastiske!

    SvarSlet
  11. Kære Madam Bæk:o)

    Godt at du er kommet ovenpå igen. Ja, knoklearbejde i haven har sine fysiske omkostninger nogle gange, men det er det hele værd, ikke? Har også lige selv haft en ordentlig "tur" med nakke, ryg og skuldrer.

    Det bliver SÅ spændende at se dit nye mesterværk i blomst. Den bedste havedisciplin for mig, er så afgjort at lave nye bede. Håber du har rånydt projektet og at alt trives og gror, så det er en lyst.

    Ønsker dig og dine kære en rigtig dejlig og hyggelig påske, fyldt med solskin og glæde.

    Mange kærlige hilsner

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.