onsdag den 6. april 2011

Det skyder i Sverige.

Her på campingpladsen er mine vækster også begyndt at skyde. Det står dog noget tilbage i forhold til det derhjemme. Det skyldes, at vi her ligger vi inde i landet, hvilket tydeligt kan ses om foråret. Derhjemme bor vi jo ved kysten, hvor der ofte er lunere i ydresæsonen.



De to ovenstående billeder har jeg plantet i en krukke, og den øveste plante er en Sedum Cauticola og den nederste er en blåaks, Sesleria Nitida.

Havesandrør, Calamagrosis acutifolia "Avalance" Grunden til at jeg har valgt ovenstående planter er, at de kan klare sig selv i de perioder, hvor vi ikke er her.



I mit lille smalle bed ude ved vejen satte jeg nogle få løg i efteråret. Den øverste her er en narcis Jack Snipe, og lige ovenover her er det tulipanen Tarda. Begge er i farverne hvid og gul. Tarda har jeg i flere år haft hjemme i haven, men Jack Snipes er ny for mig, og jeg glæder mig til, at se den i blomst. Mine løg når jeg desværre ikke, at se i blomst heroppe i år, da hvalpen kommer hjem inden de når at springe ud. Lige som Tarda har jeg også sat nogle Jack Snipes narcisser derhjemme, så helt snydt bliver jeg ikke.

Som det kan ses på planterne har det regnet heroppe.

4 kommentarer:

  1. To u nas jest trochę cieplej i więcej już wyszło z ziemi, ale czas nadgoni i będzie ładnie wszędzie. Pozdrawiam

    SvarSlet
  2. Nu sidder jeg igen og ler lidt ved min bloglæsning - denne gang var det din overskrift der "overrumplede mig" og kaldte på smilet.
    Det er så skønt at gå på spirejagt hver dag i øjeblikket - jeg satte vist også nogen tulipan tarda her i byhaven - men jeg tror ikke at jeg kan indentificere dem nu blandt alle de andre tulipan-spirer.
    Spændende med den lille nye hvalp - jeg må følge lidt med på hunde-bloggen - de hvalpe er da bare så søde på billedet.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  3. Dejligt at have 2 "haver" ..Bliver spændende med jeres nye hvalp..
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  4. Det er så dejligt når man opdager nye spirer der hvor man færdes:) I disse dage følger jeg anemonernes fremspring i Hareskoven.
    Hvor er du flittig med "ommøbelering" i haven hjemme - det bliver godt med stier ind i de store bede.

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.