lørdag den 9. april 2011

Buxbom hæk

I poserne som fragtmanden kom med forleden dag, var der buxbom Buxus sempervirens "Balder" til 8 meter hæk. Desuden var der flere reserveplanter, i tilfælde af at en plante skulle gå ud.


I poserne gemte der sig også en blød enebær/kransecypres Chamaecyparis pisifera "Squarrosa" som skal opstammes. Jeg havde endvidere bestilt et par skæve eksistenser (træer) som ærgerligt nok ikke kom med i forsendelsen. 


Her sidst på eftermiddagen kom jeg endelig i gang med at plante min buxbom hæk. Planterne var pæne store og kraftige.


Billederne herunder er fra før jeg gik i gang i dag og efter, at jeg havde plantet hækken. Det har forandret bedet en del.



Overskudsplanterne plantede jeg i mit drivhusbed, som er under omlægning og i skrænten.



Der var mere godt i poserne, men det kommer senere.

7 kommentarer:

  1. Tillykke med den nye fine hæk, en herlig dag at plante i... :o)

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud med din nye hæk :-)
    Øv, at de andre planter ikke var med.

    SvarSlet
  3. Tak skal I have.

    Ja Vivik det var virkelig øv. Men jeg betaler ikke en fragtmand til to planter til kr. 50,- stykket.

    SvarSlet
  4. ........de ser bare godt ud Madam :0)

    Skønt med sådan en plante dag .......dem vil vi gerne have flere af :0)

    Dorthe

    SvarSlet
  5. Dejligt med sådan en fin hæk. Buxbom er bare så flot hele året :-)))

    SvarSlet
  6. Skønt med ny hæk og dejligt vejr at plante i ;)

    SvarSlet
  7. Hækken giver en flot struktur på dit bed - fantastisk! Skønt med sådan en arbejdsweekend - dem må der gerne komme mange flere af:))

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.