mandag den 1. november 2010

Jeg er så træt.

Det har været nogle for mig lidt hårde dage, hvor jeg har fået ryddet lidt op i haven. Luget hækken ud mod stien, lagt de sidste 108 løg, og jeg har fået lavet forberedelserne til, at jeg skal have mit lille træ hjem på onsdag.


På billedet fra venstre bagerst og i midten er det 70 stk tulipan White emperor. Foran til venstre er det 30 stk Tarda og til højre 5 stk Allium christophii som er lagt i et bed for sig selv. Det tre små knolde bagerst til højre er Cyclamen hederifolium, som jeg har lagt i en krukke, da de ikke tåler for meget vintervæde.
Da løgene var lagt, var det til til lugning af hækken på yder siden. Det har jeg egentligt forsømt lidt, ganske enkelt fordi jeg ikke gad. Men det skal jo gøres.

Før og under lugning af hæk.

En ren hæk.

Dagen efter stod det på græskanter. Skal jeg være helt ærgeligt, så synes jeg, at slå og luge græs er noget af det mest uinspireret man kan foretage sig. Og skal der være græs i min have, så SKAL den holdes. Det er gemalen der er vild med græs, men vedligeholdelsen kniber det bare lidt med. Ergo må madam Bæk her i gang.
I dag stod den så på klargøring af bedet, hvor mit lille træ skal stå. Jeg fik flyttet en del hosta, der stod i vejen. Der er midlertidig blevet plantet i potter og spande til senere brug. Hullet er gravet på det nærmeste ned til kineserne, og jeg håber, at det er blevet dybt nok. Armene er ihvertifald blevet meget lange, og nu er jeg bare så træt så træt.

Træet skal stå lidt længere nede i hjørnet end det tidligere træ stod. Hele bedet skal lægges om til foråret.

2 kommentarer:

  1. Hold da op hvor har du været flittig, du har fortjent at sove på sofaen hele aftenen.
    Det er så dejligt at have fået luget på denne tid af året. Så bliver det ikke så slemt at starte op til næste år.
    Sikke en masse skønne løg du har fået sat. Det bliver storslået til foråret. Tag masser af billeder. Jeg har ikke sat så meget. Lidt allium og to zink baljer med tulipaner.
    Fortæl lige lidt mere om dit nye træ vil du ikke.
    Ja du er lidt foran mig ift de kære børn, men jeg var også en sen starter. Jeg nyder hver dag den alder de har nået. De kan allerede så mange ting selv, men der er et stykke vej endnu.

    SvarSlet
  2. Jo kære Vibe jeg skal nok fortæle mere om træet. Jeg har tænkt mig, at lave et lille indlæg om mit lille træ, når det er hentet hjem. Men ind til videre glæder jeg mig som et lille barn. For jeg elsker træer.
    Iøvrigt er det rart, at have idéer til bloggen liggende på lager, ikk?

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.