mandag den 29. november 2010

Det er hvidt derude.

Vi kom som nævnt i de forrige indlæg hjem fra Sverige i går. Der var der slet ikke kommet den samme mængde sne, som det vi har fået her. Det fik mig til, at gå en lille tur i haven med mit kamera. Det kom der følgende billeder ud af.



Jeg har før nævnt det med at plante græs i haven. Her kan man se, hvilken prydværdi de har nu, hvor sneen dækker jorden, og det er svært, at se de mindre stedsegrønne vækster.


 Min japanske havelampe.

Drivhuset med en prydgræs til venstre, som jeg synes er så smuk hele vinteren.

Terrassebedet. Igen er det elefantgræsserne der tegner bedet.

Her er dammen. Når vi dækker dammen med flamingoplader, er det for at forhindre, at vandoverfladen fryser helt til. Der skal være åndehuller, så eventuelle gasser fra bunden kan slippe op.

Desuden lader vi luftpumpen, køre som det eneste hele året.

Jeg har det på samme måde med de stedsegrønne, som jeg har det med græsserne. Det er dem der giver haven karakter om vinteren.

Her er det den ene af mine fire opstammede taks, som jeg skal have flyttet til foråret.

Et blik på forhaven, hvor nogle rhododendronerne står.

Forhaven fra en anden vinkel.

Så har jeg en lille bøn til Jer. Jeg har nu flere gange forgæves forsøgt, at lave et diasshow her på bloggen, men det lykkedes ikke. Er der én der kan fortælle mig, hvordan jeg skal gøre?

9 kommentarer:

  1. Hej Madam Bæk

    Flotte billeder! Jeg synes simpelt hen det er så flot, når der ligger sne. Det føles som julenat hver nat!

    Er det sådan et diasshow ude i siden af bloggen, du vil have?
    Ligesom jeg har på min blog?

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Hejsa Ungersvend

    Det er lige præcis et sådan diasshow ude i siden af bloggen med egne billeder, som jeg er ude efter. Kan du hjælpe?

    Du har ret i, at det føles lidt som julenat. Der er lidt stemning over sneen, som er lidt svær, at beskrive. Men smuk det er det.

    SvarSlet
  3. Hej igen

    Ja, det kan du tro!

    Det kræver, at du har et fotoalbum ved enten Picasa, Flickr eller Photobucket. Det ved jeg ikke, om du har? Ellers google det, det er ikke så svært at lave sådan et fotoalbum. Nå.

    Så går du ind på din blog, og ind under Design.
    Så kommer der en skabelon over din blog frem.
    Tryk på en af de 'Tilføj en gadget'-tekster, der er. Afhængig af, om du vil have billederne i toppen, bunden eller siden.
    Så popper der et vindue op.
    Der vælger du 'Diasshow'.
    Der er en række funktioner, du kan indstille vedr diasshowet. Du skal også skrive dit profilnavn på enten Picasa, Flickr eller Photobucket, og vælge hvilket album, du vil have vist.
    Tryk gem.
    Tryk gem i skabelonen igen.

    Du kan også ændre på rækkefølgen af de ting, du har i siden. Fx hvis du vil have diasshowet under alt det andet information eller ovenover det.

    Lad mig høre, hvordan det går med det.

    God fornøjelse!

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  4. Kære ungersvend

    Det er præcis det jeg har gjort. Dog har jeg ikke forstået, hvad der menes med profilnavn?
    Det er Picasa jeg bruger. Sidste jeg prøvede skrev den indlæser, og jeg lod den køre en halv dag. Det kan da ikke være rigtig, at det skal tage så lang tid med 55 billeder?

    Madammen

    SvarSlet
  5. Hej igen
    har du mulighed og lyst til at logge på Windows Live Messenger, så er jeg på madam_baek@hotmail.com

    Kan du hjælpe mig denne vej?

    SvarSlet
  6. Hej

    Jeg mente selvfølgelig Brugernavn. At du skal skrive dit brugernavn på Picasa, efter du har valgt Picasa. Så skulle man kunne vælge album.
    Jeg kan gøre det med mine billeder, jeg har lige prøvet. Men det lyder underligt, hvis det tog en halv dag. Det bør højst tage 10 sek.
    Men hvis du har valgt Picasa og skrevet brugernavn, og der ikke sker noget, så ved jeg ikke, hvad der er galt.
    Har du måske tjekket, at dine billeder på Picasa er offentlige?
    Ellers prøv og kontakt blogger.com.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  7. Det brugernavn på Picasa. Hvor finder jeg det henne. Jeg har snart stirret mig helt blind på det her.
    Billederne er offentlige, så det er ikke der, men brugernavnet har jeg ikke været obs på.

    Vil se om jeg kan finde det. Tak for hjælpen indtil videre.

    SvarSlet
  8. Så lykkedes diasshowet. Jeg havde gjort det hele rigtig Jeg slettede hele molivitten og lagde det ind igen, så var den der bare.

    Men mange tak for hjælpen Ungersvend.

    SvarSlet
  9. Hej

    Super godt, at det virker nu! Så kan vi få lov at se dine flotte billeder!

    - Ungersvenden

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.