torsdag den 16. december 2010

Hurtig mad i en travl tid

Når vi ikke har lyst til mange timer i køkkenet efter en lang dag i haven eller andre tidsrøvende sysler, så bruger vi af og til denne meget velsmagende opskrift, som er hurtig at lave.

STEGTE RISNUDLER MED KYLLING OG BØNNESPIRER

Til 4 personer skal bruges:

2 spsk olie
2 fed hvidløg
450 kylling filet i strimler
1 æg
250 gr risnudler
1 dl grofthakket peanuts
200 gr bønnespire
1 tsk sambal oelek eller anden stærk chilisauce
2 spsk soya
1 spak seasamolie
1 bundt fint snittet forårsløg

Tilbered nudlerne efter anvisning på pakken.
Lynsteg hvidløg og kylling i wok eller gryde i 2 - 3 min.
Tilsæt sammenpisket æg og steg til æggemassen er stivnet.
Tilsæt nudlerne, paenuts, halvdelen af bønnespirerne, chilisauce, soya og seasamolien.
Bland det godt og lynsteg i 3 min.
Kom fint snittede forårsløg, og resten af bønnespirerne ved og lynsteg ydereligere 2 min under omrøring.

Ved serveringen sættes chilisauce, soya og peanuts på bordet. Retten kan nydes med et godt glas kold øl til. Velbekommen.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Tak for opskriften - den kender jeg ikke, men den lyder rigtig god - jeg tror såmænd også at den vil falde i god smag hos vores 2 børn på 10 og 12 år, som elsker nudler.Jeg skal bare lige have købt sesamolie og sambal oelek - det har jeg ikke i huset. Den opskrift skal afprøves i juleferien. I aften står den på indisk take-away hos os - jeg er fredagstræt og sparer på kræfterne til de næste par dages julearrangementer.
    hilsen Berit fra Irishaven.

    SvarSlet
  2. Jeg kan nu ikke smage forskel på om der kommer sesamolie i eller jeg bruger olivenolie. I følge opskriften skal der sesamolie i.

    SvarSlet
  3. Lyder lækkert - den glæder vi os til at prøve:-)

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.