fredag den 31. december 2010

Godt nytår 2011

Jeg vil ønske jer alle et rigtig godt og lykkebringende nytår. Mon 2011 bliver et bedre år? Jeg håber det. Her har 2010 været præget af en del sygdom både hos hundene og os mennesker. Men 2010 var også et år, hvor vi fik lavet rigtig meget i haven ved hjælp af håndværkere. Vi fik lagt granit stier i en del af haven. Vi fik lavet ny træterrasse i Bankirai, et projekt der skal fortsættes ud på den sydlige terrasse i 2011. Vi fik sat nye vinduer og døre på syd, øst og vest siden af huset. Mellem vinduerne blev der beklædt med cedertræ. Dette arbejde er dog ikke helt færdig endnu, men bliver det i løbet af foråret 2011. Jeg fik lavet et meget meget flot pilehegn, som blev beklædt med blåregn og akebie.


På camping fronten blev 2010 et år, hvor vi købte et brugt standby telt på Vittsjö camping i Sverige. Det er en plads, jeg godt kan anbefale, hvis man vil nyde naturen og have ro omkring sig. Købet betød, at vi måtte flytte to pladser, så det var til at overse. Vi fik sat mover på campingvognen, da hverken min mand eller jeg har stærke rygge. Det har tit været et problem, at få vognen på 1700 kilo skubbet ind på plads, når vi har været på ture rundt i norden.




2011 skulle gerne blive et år, hvor jeg får min have lidt for mig selv - vi havde håndværkere gående det meste af sommeren 2010. Planerne er at få sået de staude frø, som jeg bestilte fra Impecta i går. Jeg skal prøve, at pode mit lille æbletræ for første gang nogensinde. Det bliver sjovt om det lykkedes. Det skal det bare. En af de første dage i det nyt år, skal jeg lige en tur ud i haven med saksen og beskær mine blåregn. Jeg har fem styks i haven i farverne pink, hvid og to forskellige blå. Det er også første gang jeg skal beskære dem, for de blev sat i sommer i forbindelse med årets projekt. Jeg håber og  tror, at 2011 bliver et spændende år på havefronten.

Rigtig godt nytår til alle bloggens læsere og Jeres familier. Må 2011 opfylde Jeres ønsker. Godt have nytår!

5 kommentarer:

  1. Ønsker dig og din familie et rigtig godt nytår.

    Mange nutårshilsner fra Vivik

    SvarSlet
  2. Jeg ønsker også dig og din familie et godt og lykkebringende nytår og håber det bedste for dit helbred. mange hilsner fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Og vi tror og håber alle dine projekter lykkedes så vi kan nyde godt af både dine haver og din store viden:-) selv om jeg ikke er havemenneske,holder jeg meget af at gå tur i din og høre dig fortælle med stor entusiasme.
    Vi onsker jer også et fantastisk nytår med et minimum af sygdom både til jer og dyrene.

    SvarSlet
  4. Tak for en dejlig blog :)
    Også godt nytår til dig og dine - jeg kan godt følge dig i dit ønske om en håndværker-fri have! Bedre at gå for sig selv ;) Og så kan du jo nyde alt det, de fik udrettet. Flot pile-hegn, du har lavet! I det hele taget en rigtig dejlig have...

    SvarSlet
  5. Hej Madam Bæk

    Godt nytår!
    Det er spændende at følge med på din blog. Glæder mig til endnu flere indlæg i 2011.

    - Ungersvenden

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.