lørdag den 25. december 2010

1 juledag - en driver dag

Hvis I støder på lidt ordkløveri i nedenstående indlæg, så må I lige bære over med mig. Jeg gik i seng med en meget voldsom tinnitus i aftes, og har haft det rent udsagt af HT i dag, men jeg savnede bare, at skrive lidt på min blog.


Her er min datter Christina i gang med at pynte juletræet med en masse rødt og guld.

Lille juleaftensdag fik jeg, af min haveguru forærede nogle rigtig skønne grene af en dragepil. Jeg har altid elsket planter der er lidt anderledes. At dragepilens grene er så flotte krøllede, flade og snoede skyldes en virus.



Vi havde en rigtig dejlig juleaften. Vi havde som nævnt i forrige indlæg vores datters kærestes familie til julemiddag og hygge. Egentlig var jeg ved at tro, at vi måske skulle have været en tur omkring dyrlægen i går middags.
Min gamle schæfer tæve lå i noget vådt lidt klisteret stads i går morges, da jeg vågnede. Min første tanke var, at hun måske havde haft et lille uheld, men da jeg tørrede det op lugtede det ikke sådan. Desuden var der ikke noget at se på hunden, bortset fra jeg synes, at hun var begyndt, at side med lidt strakt bagben og havde fået et liggesår lige under hofteskålen. Da vi som sagt skulle have gæster juleaften, tog jeg Namba i bad så hun kunne være helt ren - mere hvis hun nu skulle have haft et uheld. Mens jeg vaskede hende røg der lige pludselig en stor hårtot af på hendes, hvad jeg troede var liggesår ,som så viste sig af være en kæmpe byld.

Jeg sendte derfor en sms til min dyrlæge og  vi fik behandlede hunden. I skrivende stund ser hun meget bedre ud.

Vi fik fejret jul med and, flæskesteg og ris alamante. Danset om juletræet og gaverne blev delt ud af Christina's kæreste. Selv fik jeg kun en eneste gave, men sikke en. Jeg havde så brændende ønsket mig en CANON EF 100 - 400 f/4.5-5.6L IS USM zoom til mit Canon kamera. Og tænk jeg fik det..


Jeg glæder mig rigtig meget til, at komme ud og "skyde" nogle fugle med mit nye objektiv. Der går nok et par dage endnu, for jeg skal lige have det lidt bedre.
Egentligt nyder jeg bare, at juledagene er til ren afslapning og lave ingenting. Vi skal ikke engang have frokost udover en håndmad. Menuen i aften består af biksemad og måske et glas vin til ellers er det bare råhygge i sofaen med en (have) bog eller en god film resten af julen samt traveture med hundene.



3 kommentarer:

  1. God bedring med hunden! Det er aldrig rart, når de dyr, der er i ens varetægt, ikke har det godt.
    Jeg glæder mig til at se, de flotte billeder du nu kan tage!
    Selvfølgelig også: God bedring til dig!!

    SvarSlet
  2. Skønne grene du har fået, forstår også godt du er glad for den zoom du fik i julegave.
    God bedring til både dig og hunden :-)

    SvarSlet
  3. Godt i begge er i bedring og dejligt at se Christina pynte juletræ.
    K.H.Vivi

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.