søndag den 30. januar 2011

Efterlysning

Jeg sidder netop og er  i gang med at lave kladder over min planter i haven, og jeg er kommet frem til denne smukke fucia lignende staude, men kan intet finde om den. Det som jeg efterlyser er plantens navn på dansk og latin, plantefamilien og plantens oprindelse. Gerne andre relevante oplysninger er velkommen.

Jeg vil blive meget glad, hvis nogen lå inde med oplysninger på herligheden her. Jeg fik den som en lille bitte stikling et år, hvor vi var på ferie.

Fotoet er taget i starten af oktober og planten er ca 50 cm i højden.

5 kommentarer:

  1. Jeg ved det ikke, men den ligner ikke helt min vinterhårdføre havefuchsia på blomsten - men der er sikkert også mange forskellige.

    SvarSlet
  2. Kunne være den man kalder Hækfuchsia, Fuchsia magellanica? Den passer meget godt til din beskrivelse. Jeg har den ikke selv, men har set den andre steder.
    Ha' en forsat god aften.
    Ina

    SvarSlet
  3. Kære Ina

    Det kunne meget vel være den. Tak for hjælpen.

    Også fortsat go' aften til dig.

    SvarSlet
  4. Kan dessverre ikke hjelpe deg, men pen var den.

    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Ser du lurer på om jeg har plass til alt og hadde jeg sådd alt inne, så hadde jeg nok ikke hatt det. De fleste staudene står ute i potter under snøen og venter på våren.
    Mange av grønnsakene sår jeg på friland, i pallekarmer til våren,

    SvarSlet
  5. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med navnet.
    Den ligner veldig på en jeg har fått stikling av mine foreldre, den står lunt i deres hage og blir ca. 1,5 - 2 meter høy.
    Så koselig du vil følge meg videre.
    Ønsker deg en fin tirsdag.
    Klem fra Mio

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.