torsdag den 25. november 2010

Røntgenbilleder

Rino's røntgenbilleder kom i dag med posten. Jeg synes, at der er fantastisk selv, at have kopier af de ting der bliver gjort ved ens dyr. Så kan man altid gå tilbage og se, hvordan det hele så ud. Sådan ser Rino's ryg og hofter altså ud.

Rino har flotte hofter, af sådan en gammel dreng at være.

 Det ses meget tydeligt flere steder nederst på røgsøjlen , at han har spondylose - altså sammenvoksninger og begyndende sammenvoksninger af selve ryg søjlen. I den nederste lændehvirvl har han en forsnævring, som kan være årsagen til, at han indimellem ikke vil støtte på højre bagben.

De misfarvninger som vi ser på hans lunger, kan være hjerte/lunge orm eller bronkitis. Vi har testet ham for hjerteorm, som indtil nu har været negativ og lidt vanskeligt at fastslå. For ikke at overse noget, behandler vi ham for begge dele.

Det var de billeder der blev taget, da jeg lavede den lille billedeserie i starten af måneden. Han vil, når han er færdig med ormekuren og penicillin, kun blive behandlet med lidt smertestillende, og sikkert kun ved behov. Et er sikkert. Her i huset skal dyrene have det godt.

1 kommentar:

  1. I mit næste liv vil jeg helt sikkert være hund her. Luksus mad. Fejler man noget dyrlægen ikke kan klare, bliver der sendt bud efter massør, kinesiolog, kranio sakral terapeut osv. Ferier bbliver holdt på hundepræmisser. Jo lad mig blive hund her i mit næste liv. Tak.

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.