lørdag den 14. april 2012

Av av av min ryg

Det har været en skøn produktiv dag i haven. Inden jeg fik tid til haven tog jeg lige en tur ud på spor med Danny. Han skulle ikke have mere end fire små spor, da han stadig var lidt træt fra i går. Det gjorde jo, at jeg fik nogle dejlige timer i haven. Jeg fik ryddet op på kompost pladsen.
Her på videoen i starten gravede jeg de storkenæb op og pottede dem. Derefter blev min rabarber sat. Hvor rabarberen stod bliver der lagt fliser en af dagene, og så bliver der sat endnu en dobbelt palleramme, som jeg skal prøve at dyrke lidt i. Jeg skal bare lige finde ud af, hvad slags jord jeg skal købe. Tanken er, at der skal lidt salat, forårsløg, radiser, krydderurter og..... ja hvad kan I forslå??
Desuden fik jeg pottet nogle stauder op, som jeg havde sået sidste år. Jeg troede egentligt de var gået til, men jeg kan se småbitte skud af blandt andet akelejer og to andre stauder. Jeg mistede fuldstændig lysten til den slags, da jeg mistede min elskede Namba sidste år.


I dag bukkede en af mine meget kælende koi under for sygdommen bugvattersot.
R.I.P Zorro
Han har skrantet gennem et par uger, men i dag sagde hans organer altså stop - min lille charmetrold.


Græskanterne - eller nogle af dem blev rettet til og der blev luget i bedkanterne. Nu mangler jeg bare selve bedene, hvor der også skal køres kompost på. Jeg har et helt rum med kompost der skal tømmes. Jeg håber på, at jeg kan nå det, inden vi får fint besøg fra Svendborg af i næste måned.
I morgen skal vi ud og hente buksbom til at kante forneden af den høje syd terrasse. Men inden da har jeg lige et par træningstimer i schæferhundeklubben.

Nu vil jeg sætte mig ind og få noget aftensmad og hvile mine temmelige ømme rygstykker.

Åh gud, jeg er allerede træt ved tankemn om morgendagen.

7 kommentarer:

  1. Hold da op hvor er du dog effektiv, ikke noget at sige til at ryggen brokker sig!!
    Jeg er meget imponeret over at du kan kende dine koi'er og har givet dem navn, - og tilmed har styr på deres sygdomme... Respekt!!
    Skal du ikke have nogle krydderurter i dine højbede? Selvom man ikke får brugt dem alle er de jo skønne at kigge på og dufte til. Eller skal det være lidt mere effektivt?
    Hvil nu ryggen og hovedet, en ny skøn dag truer heldigvis imorgen ;o)

    SvarSlet
  2. Jamen kære Fru Friis, Jeg kan se, at det ikke kun er mig der er træt. Jeg HAR skam nævnt krydderurter i indlægget...Fnis :-)

    SvarSlet
  3. Nå ups! Ja sådan kan det gå... Fnis fra friis

    SvarSlet
  4. Pyh kan nu godt forstå du er træt i ryggen. Det lyder spændende med din køkkenhave i pallerammer. Held og lykke.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  5. Pas nu på dig selv, du ved hvordan det kan gå;) Men det bliver skønt og det er godt at du har fået lysten til havearbejdet tilbage.
    Bønner - det er det bedste man kan dyrke og det man har størst glæde af synes jeg. Jeg har sået valsk bønne som skal plantes ind mellem mine stauder jeg har jo ikke urtehave mere. Bladbede er også lækre og dekorative og en pose frø kan sagtens holde flere år. Salat gider jeg ikke det samler alt for mange snegle, men spinat og gerne New zeelandsk som kan plukkes og ikke går i frø for hurtigt.
    God arbejdslyst:o)

    SvarSlet
  6. Nu er det blevet næste dag, og jeg håber at du er frisk igen, efter knokleriet i går :) :) Hvad med et par lækre jordbær planter i højbedet.... eller, de tagert måske lidt for meget plads op.

    SvarSlet
  7. Kære Venner.
    Jo jo jeg tager det skam roligt, men gud hvor er jeg bare træt nu. Både bønner og ikke mindst jordbær står på min seddel.

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.