fredag den 8. oktober 2010

Endeligt kom der bøger.

Da jeg på grund af min sygdom stadig har nystagmus (ufrivillige øjenbevægelser) søgte jeg for en måneds tid siden om optagelse i NOTA. NOTA er en organisation under blindesamfundet, hvor man, hvis en lægeerklæring taler for det, kan blive optaget og derefter modtage gratis lydbøger. For et pr dage siden fik jeg en bekræftigelse på medlemskabet, og straks gik jeg i gang med at bestille bøger. Her er de første fem bøger, som jeg glæder mig meget til at høre.

Vinteren er også bøgernes tid. Den lange mørke tid behøver ikke, at være en kedelig periode. Slet ikke hvis man er i besiddelse af en god bog. I flere år har det kun været eksempelvis været havebøger, som jeg har kunne holde koncentrationen om, da de er lette at overskue. Nu har jeg så modtaget fem krimier, som de næste aftener skal gå med, gerne i selvskab med en varm kop te og levende lys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.