søndag den 25. september 2011

Sydover

Endeligt kom dagen, hvor vi kunne stikke sydover. Planen var oprindelig, at vi skulle være kørt 4 dage før, men min kære husbond havde taget fejl af sin weekend, så der således stod arbejde på kalenderen. Det betød også, at vi måtte aflyse et havebesøg i det nordjyske, som jeg havde glædet mig rigtigt meget til. SURT SHOW men vi vender tilbage senere kære J.


Da vi havde spændt campingvognen for satte vi kurs mod Rødby havn.

Vi havde en lille tissepause ved Farøbroen, hvor det blæste en halv pelikan.


På færgen holdt vi på første paket, hvor vi kunne følge med i, hvor langt vi var fra kajen.

Vi var lige et hurtig smut inde omkring bordershoppen, hvor vi handlede lidt kondivand til turen. På grund af blæsten sad vi og snakkede om, at vi måske ville strande ved Femersundbroen. Heldigvis havde de ikke lukket broen da vi nået dertil.
Derefter fortsatte vi turen ned til Harzen, hvor vi havde planlagt, at vi ville overnatte.


Undervejs havde vi en del regn og sorte skyer. Fordelen ved at have campingvognen med på krogen er, at man kan køre efter vejret, hvis det ellers ikke følger os.

Vi nåede til Bad Harzburg i Harzen ved 21 tiden, hvor vi overnattede på en dejlig plads i Göttingerode.

Den første nat havde vi ikke strøm på pladsen, hvilket var lige meget da vi bare skulle sove. Næste morgen skinnede solen selv om det var koldt. Hundene blev luftet og Danny kom desuden ud på et lille spor.

Inden vi kørte fra pladsen var jeg lige rundt og tage nogle billeder af pladsen. Jeg lagde mærke til de mange tagetes, som de havde i alle deres krukker. Jeg har aldrig været vild med den almindelige orange tagetes, men må indrømme at den ser hammerende godt ud i de rigtige krukker og i industrielle mængder. Mon de følger den Dalbyske blog??

Vi kom rimelig tidligt afsted fra Harzen med kurs nedover Kasselbakker. Det blev en dag med mange timer i bilen kun afbrudt af lufteturer for hundene. Sent aften nåede vi til Kratzmühle Camping, som også lå dejligt.



Der var en skøn natur og nogle skønne bede på pladsen.


Desuden var der et rigtig skønt dueslag. Ikke engelsk men tysk håndlavet når det er bedst.



Selv om vi er på ferie, så får hundene ikke lov til, at ligge stille. Her er Danny sat på et langt spor langs en af de utallige majsmarker.


Majsmarkerne lå næsten i et stræk fra nord fra München og hele vejen til Italien, som blev vores næste stop. Vejret blev dårligt, så vi valgte at sætte kursen over det meget smukke Brennerpas i håb om lidt varme og sol.

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig semester ni haft! Det är så underbart att köra söderut! Fina bilder, jag blir jättesugen själv på att åka iväg när jag ser dem:)).
    Kram Maria

    SvarSlet
  2. God idé med campingvognen så I kunne køre væk fra det dårlige vejr og finde det gode.
    Fin tur I har haft.
    Jeg har også prøvet at holde først på færgen, så føles det som om, det er os, der skal styre færgen til land :-)

    SvarSlet
  3. spændende at følge med på en lille tur til syden, glæder mig til næste etape.

    SvarSlet
  4. Helt enig med dig! Ett väldigt vackert duvslag!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  5. Tak for et hyggeligt indslag. Jeg glæder mig til en videre tur til Italien :-D
    Jeg er også spændt på at følge, hvordan I ferierer når I har hundene med. Jeg har kun prøvet det med en lille-bitte hund, som vi havde tidligere. Måske kan jeg lære nogle fif, hvis vi skulle finde på at tage Frostie med en dag.

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.