fredag den 11. februar 2011

Man er ej vandhund.

I de forrige indlæg, har jeg været indepå, at min gamle Namba ikke er rask. Hun har spondylose i ryggen, og får dermed Prednisolon. Prednisolon er noget rigtig skidt at få, for det nedbryder langsom muskelmassen på hunde. Vores dyrlæge anbefalede, at vi skulle melde Namba til svømning, da hendes bagpart er svag, men ikke så svag, at hun er klar til de evige hundemarker - endnu. Som sagt så gjort.

 Lad os lige slå fast, at hun ikke har smerter!


Jeg ringede til den nærliggende hundesvømmehal i går, og hun kunne allerede få en tid i dag. Jeg vidste godt, at Namba ikke var specielt glad for vand, når det kommer længere op end maven. Eftersigende bliver de fleste hunde glad for svømningen efter 3 - 4 gange.

Jeg skal ikke der ud!!

I vandet med instruktørens hjælp mens mor lokker.

Nix!! ikke mere, og du kan ikke lokke mig med guffer!!

Åh far hjælp mig. Det er ikke sjovt!!

Endelig færdig efter at have svømmet ca to baner.
Som det fremgå af billederne er hun ikke særlig glad for vand, men for os er det vigtigere at forsøge, at for nogle flere muskler kørt på hendes bagpart inden det er for sent. Forhåbentligt kan hun få nogle gode måneder endnu. Det bliver spændende om tøsen her, er mere modig næste torsdag, hvor der igen står svømning på programmet ;-)

12 kommentarer:

  1. Hvad er det dog du gør ved hende ? Stakkels Namse <3
    .. Ja lad os da håbe, at hun kommer gennem sommeren!
    Hun er jo så glad for at sidde på teressen og kigge på de små fisk.

    Knus C .

    SvarSlet
  2. Nååå det lille pus, håber hun bliver mere glad for det med tiden, så hun kan få styrket musklerne.
    go fornøjelse næste torsdag.
    Annette

    SvarSlet
  3. Der er ingen der kan se så ynkelig ud som Namba :-)Havde hun været menneske havde hun helt sikkert ringet til 116 111.
    Håber virkelig det hjælper og at hun bliver gladere for det.Gi' hende en masse kæl og kram fra os.
    K.H. Vivi

    SvarSlet
  4. Os der kender hende er ikke i tvivl om, hvad hun mener om tingene. Jeg har aldrig haft en hund, der kunne udtrykke sig så meget som Namba. Heller ikke hannen jeg har.

    Som Annette skrive, så håber vi, at hun bliver mere glad for svømningen med tiden.

    SvarSlet
  5. Ha ha så søt hun er stakkers liten. Tydligere kroppsspråk skal en lete lenge etter, det kommer så godt frem at dette det liker hun IKKE.

    SvarSlet
  6. Kære K
    Nåh hvor er hun sølle! jeg håber at det kan hjælpe hende.. pøj pøj
    kh Lone.g

    SvarSlet
  7. Kære New Dawn og Lone.

    Hun er meget udtryksfuld. Hun kan ligne en, hvis skyld at verden går under. I det daglige er hun mere rank og er en meget glad og tilfreds hund ;-)

    SvarSlet
  8. Ja, her er da virkelig tale om store, våde hundeøjne der siger alt! Jeg håber hun har tilgivet jer og at hun blev super forkælet da I kom hjem! Måske hun ændrer indstilling og bliver ikke til at drive op af vandet... ;o)
    kh fra fru friis

    SvarSlet
  9. Åhhh herregud jeg får nærmest tårer i øjnene, hvor er hun sød og hvor er det synd at hun ikke kan lide det når det nu er godt for hende. Jeg håber at hun kommer til at holde lidt bedre af det;)

    SvarSlet
  10. Skøn skøn hund, skønt at I prøver at gøre noget for hende :)

    Iben

    SvarSlet
  11. Kære Iben og andre.

    Hvis ikke man gør alt, hvad man kan for sine dyr, så skal man ikke have dem!! Det er bare min holdning..

    Ha' en deejlig søndag.

    SvarSlet
  12. Stakkels Namba, hun ved jo ikke at det er til hendes eget bedste, og ærligtalt, hun ligener en "våd hund" :-)
    Bare nu ikke hun skal have psykologhjælp herefter.

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.