torsdag den 14. oktober 2010

Vild med græsser.

En af mine ynglingsplanter her i oktober er Mischantus elefantgræs. Jeg har flere af dem i haven. De er utrolig smukke, når de står der med deres kønne vipper. Og så passer de simpelthen til alt lige fra surbund og til præriebedet. Høstfarverne er vidunderlige sammen med efterårets røde og gule blade samt diverse bær og frugter.

 Mischanthus Rotsilber

 Mischanthus Kaskade

 MischanthusKleine Fontäne
Mischanthus Kleine Silberspinne

Mischanthus Purpurescens

Jeg har flere end overnævnte, som endnu ikke har pakket deres smukke vipper ud. Elefantfræs er en utrolig taknemmelig plante, der bare skal klippes ned engang i marts. Derefter er der ingen pasning. Den ændre sig hele året fra det tidlige forår, hvor den klippes ned og frem til efteråret, hvor de meget smukke og dekorative vipper kommer. Endvidere er den fantastisk smuk, når den vinteren igennem står med rim og frostkrystaller på vipperne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.