onsdag den 30. november 2011

Rækværket

Endelig kom dagen, hvor vi fik sat rækværket op. De startede i fredags med at vise os en model på stolperne, som vi lige skulle godkende. Mandag brugte tømreren dagen på forarbejde resten af stolperne, samt at oliere dem. I går startede udsavningen til hullerne, hvori stolperne fastgøres. I dag blev de monteret, og i morgen bliver den sidste finpudsning - xxxxxx fingre - udført.

Jeg kan godt lide den kontrast, som mahonie stolperne giver til det rødlige bankirai gulv.

Nu hvor vi er blevet vant til gulvet uden rækværket, så skal man lige vende sig til den kraftige konstruktion, som rækværket er lavet af.

Min første indskydelse var, at det var lidt overdimensioneret, men på afstand synes jeg, at det er i fint harmoni med resten af terrassen.

Nu glæder jeg mig bare til, at få bedet plantet til. Jeg venter nok til foråret, da Danny stadig tager sig nogle racerture igennem netop det bed, selvom det stadig bliver færre og færre ture.

12 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare godt ud. Helt perfekt.
    Ha´en god aften.
    Vh. Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  2. Jeg synes det ser godt ud... rart at være så langt :) Det blir spændende til foråret når bedet skal plantes til... :)

    SvarSlet
  3. Hej Madam Bæk
    Hvad skal du med julelys, når du har sådan et fint rækkeværk. Jeres hus ligner en rigmandsbolig nu, tillykke med det. Det er et meget flot rækkeværk.

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare flot, og jeg synes at det hele passer perfekt sammen :-)
    Jeg ville også vente til ham racer-hunden var færdig med at race til foråret :-)

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig godt ud.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  6. Taras bardzo ładnie wygląda i pewno wiosną znajdą się na nim też kwiaty. Pozdrawiam

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet flot. Smukt - tak for kigget. Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  8. Tillykke med at det så endelig blev færdigt, det ser flot ud, lidt som et skib synes jeg - så kan du sidde der og lege at du er på krydstogt i din egen have - skønt !

    SvarSlet
  9. Det er blevet så flot og så får du også glæden ved at komponere et nyt bed til foråret når det kribler i fingrene for at komme i gang i haven.

    SvarSlet
  10. Aiii altså - jeg elskede dit rækkeværk! Fik så mange dejlige billeder af hænder, der strækkes frem for at hjælpe og nå :-)
    Det er en dejlig blog du har og nogle skønne hunde.
    Mange hilsner Lone

    SvarSlet
  11. Hej. Ser lækkert ud

    Hvad er det for nogle jern stolper der ligger imellem træstolperne. (pris?)

    SvarSlet
  12. Det er galvaniseret 1½" vandrør. Stolperne er mahonie. Længden på rørerne er 6 meter. Prisen ligger på cirka kr. 120,- pr meter.

    Håber at du kan bruge det.

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.