tirsdag den 4. december 2012

Det er koldt derude

Brrrr!! Det er koldt, når jeg skal op på toiletten lige fra den lune dyne. Brrrr! 
Når man træder ud i kulden tæt på de minus 10 gr. og ser det smukke snedækket landskab, så kan man kun blive glad.

 Et kig ned ad vejen, hvor genboen har sat julelys rundt omkring terrassen. Jeg er vild med alle de lys der er her i december måned.
 Jeg tog Danny med ud på en kort lufte tur, nu da jeg alligevel var oppe og iført jakke og bare tæer i træsko. Ja ja jeg ved det, det er ikke fortøj til det vejr.
 Det blev kun forbi Dragån
 op til Gustaf Adolf Bron.
 Derefter retur tilbage forbi informationen. Det blev noget koldt for de små tæer i træsko.
I eftermiddags kørte vi til Danmark igen. Ok det er altså svært at forlade dette sted. En del af vejen hjem går gennem et smukt landskab, som skoven her. 
På de mindre veje kører de bare med sneskraberen, men der bliver ikke saltet. Det giver godt nok sneglatte veje, men det skal man bare forholde sig til, når man bevæger sig ud. Det syn man ser her, ser vi slet ikke i Danmark. Alt skal gå så stærkt. Vejene skal ryddes og saltes i rå mængder, så os med hunde, skal køre langt pokker i vold for at lufte hund uden, at de skal træde alt det salt op i potterne. ÆV!

6 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå at du er glad for dit Sverige. Det er meget smukt!

    SvarSlet
  2. Åh hvor er det smukt - jeg blev helt i julestemning - og hvor jeg ville ønske jeg kunne opleve den specielle stemning som lyser ud af disse billeder :-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen kære Vivi. du ved jo hvor vi er.. Kig forbi, men i ti graders kulde tænder vi ikke op i teltet :)

      Slet
  3. Jeg har jo sagt, du skal flytte til Samsø, her bliver ikke saltet :)
    Ja jeg synes også det er meget smukt, det du viser, men jeg ville nu være glad for at komme hjem igen, så jeg ikke skulle gennem sneen for at komme på toilettet.
    Som du kan høre er jeg en rigtig hjemmefødding, der elsker min egen gode seng og brændeovnen lige bag ved mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det skulle lige være brændeovnen der skulle trække Lisbeth, men vi kan sagtens holde varmen :)

      Slet
  4. Just found your Blog. You have way more snow and cold that we here on the shores of Lake Michigan - at least for now! Our day will come soon. Nice to visit your Blog. My first time. Jack

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.