torsdag den 18. oktober 2012

Costa del Vittsjö

Vi har fået nyt hjem i Vittsjö. Nej nej vi har ikke solgt huset i Danmark - endnu. Det er bare ikke tider til hussalg. Vi har skiftet vores lille Frk. KABE. ud med Frk. Cabby. Vi har nu altid været meget glad for Frk KABE, men sengene var ikke længere optimale. Det var en fransk seng, der var skrå i fodenden i min side, og da jeg ikke hører til de små (188 cm) følte jeg, at jeg røg ud af sengen hver nat. Desuden har gemalen temmelig dårlig ryg, så det kneb for ham at kravle over mig, hver gang han skulle op.


  Her er Frk. KABE koblet fra teltet.Set udefra og


indefra. Det er en genial opfindelse for os fastliggere der gerne vil køre en gang imellem.


Alt det vi havde i vognen er sat ud i teltet. Det er ikke så lidt, at man får samlet, når man ligger fast.


Hjemme på adressen i Danmark blev vognen gjort grundig rent før den blev afleveret. Her er fjernsyns hjørnet og køleskabet og i bagerste hjørne toilettet.


I baggrunden ses den franske seng og midten af vognen køkkenet.


Det lille toilet og håndvask.


Køkkenet og siddegruppen.


Siddegruppen og døren.


Fjernsynshjørnet og døren.


Frk KABE udefra.



Gid hun må få nye ejere, der vil holde lige så meget af hende som vi.

Dagen kom hvor vores veje skulle skilles. Det var lidt vemodigt for os begge, for vi har tilbragt mange dejlige timer i hendes selskab. Desuden har vi sammen været i Tyskland, Østrig og Italien.

Hjem til Sverige flyttede Frk. Cabby. Frk. Cabby er en lidt større vogn nemlig en 740. Det tog lidt tid, at få alt på plads både ude og inde. Udenfor har vejret ikke været med os i det det har regnet i stride strømme.

Kom med indenfor i vores nye hjem. For vi betragter det her som vores hjem, og huset i Danmark er bare et sted vi besøger temmelig ofte.




  

 












 Frk Cabby har alt, hvad man skal bruge i det daglige. Koldt og varmt vand, central- og gulvvarme, komfur med grillovn. køl og frys, badeværelse med alt, lækker sofa gruppe i læder, tv, radio og blu ray osv. Det er en rigtig lækker vogn, og jeg behøver ikke mere. Egentligt har jeg slet ikke lyst til, at tage til Danmark, for jeg trives rigtig godt her i min lille bolig.





Hun fylder pladsen ud til sidste tomme.


Som noget nyt har alle påhængskøretøjer nu fået gule nummerplader på. Ser I det nummer her på de svenske veje, ja så er det bare os.

Som en lille tillykke med boligen gave fik jeg denne meget store og flotte krysantemum af vores dejlige genboer. Den er bare helt vidunderlig. Tusind tak Ulla-Britt og Magnus :-)


Ja det er jo min have side, så der skal lige et enkelt nærbillede af planten :-)

Ha' nu en dejlig dag derude i bloglandet :o))

4 kommentarer:

  1. Hej Katy
    Flotte vogne begge to. Er der virkelig bedre plads i sengene i den nye vogn. 1.88 er da godt nok også en pæn højde for en dame, må jeg sige :)
    Jeg foretrækker nu mit hus og min have, men godt I er glade for jeres, sådan skal det jo være. Vi har hver sine interesser.
    Held og lykke med frk. Cabby.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Tak Lisbeth. Der er bedre plads i sengene i det der er helt firkantede og ikke skrå i fodenden.

    Det er ikke kun sjovt, at være høj. Det giver fortsat mange problemer med blandt andet tøj :-)

    Ha' nu en dejlig aften.

    SvarSlet
  3. Hold da op, sikke en luksus vogn, det er sandelig noget andet end de campingvogne jeg har besøgt.... Rigtig hjertelig tillykke med den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sussi.

      Ja det er blevet noget andet end da jeg camperede som barn. Dengang var det spidstelt uden bund, der var pakket ned i den gamle Morris 1000 bindingsværk. Dengang var camping noget for os med små midler, det er det ikke i dag :-)

      Slet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.