mandag den 27. august 2012

Et hængeparti

Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det, men der går faktisk en sti på billedet her under.


Efter seks uger i det svenske, og en del sol har det været nærmest umuligt, at komme til at luge her. 


Jorden var hård som beton. Regnen i går fik blødt jorden godt op,


 så det blev muligt, af få luget stierne fri.


Danny er min tro hjælper - med at tømme spanden lige så hurtig som jeg kan fylde den.


Han har dog forstået, at man går på stierne og ikke i bedene. Når knægten ikke kan komme forbi og stjæle, så ligger han sig pænt ned og venter, hvor jeg har luget.


Samlignet med det to øverste billeder kom det til at se nogenlunde ud. 



Nå, pligterne kalder...


Dagens sidste haveopgave er rensning af filteret, hvilket jeg vil gå ud og gøre nu.

Kan I nu have en fortsat dejlig dag derude. :-)

8 kommentarer:

  1. Dejligt med en god havehjælper :-) Herligt billed af Danny :-)
    K.H.Vivi

    SvarSlet
  2. Hvor er det godt at du har din sporhund, så I kunne finde stien :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er faktisk ved, at blive en god sporhund :-)

      Slet
  3. Ja man kan da se, du har bestilt noget. Jeg har også ryddet op på en sti i mit stenbed. Stenene var helt groet til, det er trappetrin, som hurtigt bliver dækket, somme tider med gode planter, somme tider med ukrudt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker sten i haven, og særlig stenstier. Det kan bare være et heste arbjde, at holde dem rene uden brug af kemikalier. Jeg brugte selv en halv dag og en øm ryg, da jeg ordnede min chausser sidste gang.

      Slet
  4. Du har da været pænt flittig, det er også rart at man kan se hvor langt man er kommet.

    Det er flot at Danny har lært at gå på stierne, syntes ikke det var længe siden han fræsede rundt hvor han havde lyst... ;o)

    SvarSlet
  5. Jo jo jeg slider som en hest. Men der er dejligt, når man får det gjort og det bliver pænt.

    Danny har haft en rolig periode, hvor han har været meget lærenem. Det er selvfølgelig blevet udnyttet. Alle der ser ham, ser tit en utålmodig rod, men når først vi går i krig, så får jeg hele tide af vide, at jeg har en meget lydig hund trods det han kun er 17 måneder.

    Jeg kan mærke på ham, at han nu er på vej ind i den anden kritiske periode, som er den psykiske kønmodning. Her skal vi bare gå stille og rolig, og bare holde tingene vedlige. Når vi kommer ud på den anden side om et par måneder, så har jeg forhåbentlig en dreng der er fysisk og psykisk stabil.

    SvarSlet
  6. Gode billeder.
    Hvor har du dog været flittig. Det ser godt ud nu.
    Sød hun du har. "Rart med en hjælper..."
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.