mandag den 22. august 2011

Terrassen og Garden Living Fair

Endeligt i tirsdags kom de i gang med den sydligste terrasse. Det tog også sin tid, da de rev den gamle terrasse ned den 22 juni. Hvorfor det først blev nu, er at firmaet der skulle leveret træet havde lukket i hele juli. Grrrr undskyldninger!! Nu regner de så med at blive færdige med gulvet i morgen, så veeeenter Gaaaab vi igen på tilbud på rækværket. Vi havde snakket om, at vi måske ville have et rækværk i rustfritstål, men det er vi gået væk fra igen. Det er vi, fordi vi er lidt bange for, at det vil blænde lidt for meget, når vi sidder inde i have stuen.





I fredags var gemalen og jeg lige en tur forbi Garding Living Fair i Hillerød. Det er en tradition, at vi lige skal forbi. Der fik jeg købt lidt til vores overdækkede øst terrasse. Det blev til en vin og en clematis, som min datter ringede til Flemming (Clematisdanmark) bestilte for længe siden.


Vinen hedder Vanessa.

Clematis Freckles.

Nu skal jeg bare tage mig sammen til at få dem plantet ud på øst. Jeg gik ned med et Méniere anfald under træningen med Danny i lørdags, så jeg er lidt mat i koderne. Jeg har dog været ude med hundene, så de har fået deres, men alt andet må vente lidt endnu.

Ha' en dejlig aften ;-)

9 kommentarer:

  1. Det bliver dejligt for jer, når det terrasseprojekt bliver færdigt, håber ikke der kommer til at gå alt for længe :-)

    SvarSlet
  2. Tak for dine søde ord om at miste kære Sofus, du kan så sandelig sætte dig ind i hvordan det føles. Jeg savner ham men er egentligt også lettet over at det er overstået. Det har været meget svært de seneste par måneder, i forhold til hvornår er det tiden og har han ondt. Det er tanken om at spille gud over liv eller død jeg ikke kan lide. Til sidst var det dog klart at beslutningen ikke kunne være anderledes og nu var det tid. Lortedag men nu har han ikke ondt mere og vi er glade for at han har været hos os.
    Nok om det, din terrasse bliver sørme god søde men sikke en tid de tager sig.Håber I får et par gode sensommerdage hvor I kan nyde den.
    Glæder os til at møde Jer alle i næste måned.
    Kærlig hilsen Vibe

    SvarSlet
  3. Det bliver vel nok flot, når terrassen endelig bliver færdig, hvor er det træls at gå og vente på håndværkere og materialer.
    Der er ingen tvivl om, at når det bliver færdig, var det værd at vente på, men indtil da :-(
    Håber du snart er frisk igen, så du kan få plantet.

    SvarSlet
  4. Sjovt, jeg tænkte lige forleden dag på hvordan det var gået med din terrasse eller om jeg havde "misset" et indlæg. Men nu kan jeg så se hvad "vi" venter på... nå, men det bliver jo godt engang så glæd dig over det :o)
    Fortsat god bedring fra mig.

    SvarSlet
  5. Ja, det var da utroligt længe I har ventet med terrassen. Jeg er også enig i at det helt sikkert bliver det værd, når I er færdige :-)
    Spændende planter, jeg har længe haft kig på Freckles, så den glæder jeg mig til at se på dine billeder til næste år :-)
    God bedring til dig :-)

    SvarSlet
  6. Den ser spændende ud, den Freckles-klematis. Godt, at der nu sker noget med terrassen... og håber du snart er frisk igen.

    SvarSlet
  7. Ihh, Clematis Danmark har altså mange fristelser. Og de ved, hvad de snakker om :-) Var afsted i søndags til GLF, men kom nu kun hjem med en lille pose løg!

    Det var de da godt nok længe om de håndværkere - utroligt, at de ikke kunne bestille inden de gik igang. Men om ikke andet, så ser det utroligt dejligt ud og jeg er helt sikker på, at det bliver ventetiden værd :-) Håber de når at blive færdig inden længe, så I kan nå at nyde lidt af sensommeren derude :-)

    SvarSlet
  8. Du har altid mange projekter i gang og når håndværkere er involveret, så må man være tååålmodig. Det kender vi vist alle til - altid forsinkelser!
    Det bliver spændende at se din øst-terrasse når den vokser til - hvor eksotisk at kunne sidde og række armen ud blandt palmer m.m og lige snuppe en klase vindruer - hehe...jeg kan lige se det for mig :o)
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  9. ak...ja... byggeprojekter... kan være træls, men når det så er færdig så..... :)

    SvarSlet

Læg gerne en lille hilsen, når du besøger min side, så vil jeg blive glad.